Fortsättning på min svenska uppsats

I skolan frågar lärarna hela tiden hur det är hemma, jag svarar blankt ” ja” men skenet bedrar. Hur ska jag kunna förklara vad min pappa gör emot mig?
 Vad ska jag ta mig till? Jag ljuger för hela min närvaro.

Lärarna upplyste eleverna på skolan om en ”emot våld” grupp. Dom berättade vad det handlade om. Och att man inte behövde ha någon slags våld emot sig för att gå med i den. Jag funderade länge på det, och beslutade mig för att gå med i gruppen.

 

Nu har det gått 4 månader sen pappa slog min första gången. Varje dag när jag kommer hem får jag höra hur värdelös jag är, och hur lite jag betyder för övriga världen.

 Madelene och ja satt på mitt rum och pratade vilket inte är ovanligt. Hon vet allt som händer hemma, och hur min pappa behandlar mig. Men hur ska vi kunna få honom att inse att vi inte vill ha det så här?
För han är det en daglig syssla att slå eller få mig att må pysiskt dåligt.

 

En dag när solen lyste som högst på himlen, kommer min pappa tidigare hem från jobbet. Jag känner hur mina nerver drar sig som en orm genom hela min kropp. Han öppnar min dörr med en ilska i hela kroppen. Skriker att jag inte ska ligga och slöa i sängen hela dagarna. Utan hjälpa han att tapetsera en vägg i vardagsrummet.
Jag försöker göra så gott jag kan men de räcker inte han sparkar undan mig


.....................fortsättning följer..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0